pátek 9. října 2015

Jahodové muffiny s mátou

Jako správný muffino-žrout, vím kam na recepty. A jeden opravdu dobrý zdroj je na www.muffinarium.cz, kde jsem našla i tento recept, který mě ještě více překvapil, že je veganský. Už jsem ho vyzkoušela několikrát, jen jsem neměla pěkné fotografie k článku. Tak tady konečně jsou. A chuť máty spolu s jahodami je opravdu fenomenální. Takže směle do toho! :) Já je fakt miluju, na sezónu jahod ideální volba.




Ingredience
  • 100 g hladké mouky + 50 g polohrubé mouky
  • 80 g třtinového cukru
  • 1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů
  • 150 ml mandlového mléka
  • 2 lžíce slunečnicového oleje
  • hrst máty na pesto
  • hrst máty na svaření do mléka
  • hrst jahod

Postup
Mandlové mléko přivedeme k varu a vhodíme do něj mátu i se stonky, svaříme 5 minut. Stáhneme z plotny a necháme louhovat. V hmoždíři rozdrtíme mátu s trochou třtinového cukru dojemna. Pak z vylouhovaného mléka vyhodíme mátu a nakrájíme jahody na kousky. Smícháme suché ingredience (mouky, prášek do pečiva, třtinový cukr), pak mokré (vylouhované mléko, olej) - smícháme dohromady a přidáme jahody. Naplníme košíčky a pečeme v předehřáté horkovzdušné troubě na 180 stupňů 20 minut. Hotové muffiny pak ozdobíme mátovým pestem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!