středa 18. února 2015

Lískooříškové mléko

Dalším oblíbeným favoritem rostlinného "mléka" je jednoznačně domácí lískooříškové, které i nedoslazené chutná božsky. Jenom je u mě problém, že někdy ty oříšky sním dříve, než z nich stačím něco vyrobit :D Takže jestli máte silnější vůli než já, tak si toto domácí mléko můžete vyrábět denně, vychází to levněji než předražené lískooříškové od Alpra ze supermarketu, které navíc občas ani neseženete :D


Ingredience
  • 100 g lískových oříšků
  • 1 l vody

Postup
Lískové oříšky namočíme přes noc (8 - 12 hodin). Druhý den dáme oříšky do mixéru a přilijeme 250 ml nové čisté vody. Mixujeme, dokud tekutina zcela nezbělá a přilijeme dalších 250 ml vody. Takhle postupujeme do té doby než spotřebujeme celý litr vody. Poté směs přecedíme přes pláténko. Čisté "mléko" nalijeme do uzavíratelné láhve - v lednici vydrží 3 dny i déle. Zbylou drť si dáme do ranní kaše :)

5 komentářů:

  1. geniální!! vypadá fantasticky, mňam :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá skvěle:) jednou se konečně už musím dokopat k tomu si udělat domácí oříškové mléko:D Zatím kupuji to od Alpro - Mandlové:)

    OdpovědětVymazat
  3. Uz dlouho mam na nej chut :-). Jen jsem nesehnala platenko. Pres uterku se mi to delat nechce.

    OdpovědětVymazat
  4. Po delší době jsem zavítala na blogy a mám pocit, že hodně z mých oblíbenců skončilo.. Tak jsem ráda, že někdo zůstal! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já poslední dobou tomu blogu taky moc nedávám, bakalářka mě ubijí, ale snad už to skončí :D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!