pátek 31. října 2014

Red Velvet cupcakes

Zjistila jsem, že na zahraničních stránkách, jsou velmi oblíbené cupcaky / muffiny Red Velvet, které jsou červené díky potravinářskému barvivu. No, ale proč kazit muffiny éčkama, když můžeme červené barvy dosáhnout přírodní cestou? A pomůže nám samozřejmě moje oblíbená červená řepa, kterou mám vyzkoušenou i na brownies. Tyto muffiny slavily opravdu úspěch a baštil je i taťulda! Krém mám ze stránky veganotic.cz, kde stojí už jen ty fotky za navštívení! A recepty se mi vždy napoprvé povedly, můžu jen doporučit! :)



Ingredience
  • 3/4 hrnku pyré z červené řepy (vařím ji ve šlupce hodinu, pak vychladlou oloupu a umixuji)
  • 1/3 hrnku rostlinného oleje
  • 1 a 1/4 hrnku třtinového cukru
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 1 a 1/4 polohrubé mouky (určitě můžete použít i celozrnnou)
  • 1/4 lžičky soli
  • 1 lžička slazeného kakaa (použila jsem Granko)
  • 1 a 1/2 lžičky prášku do pečiva bez fosfátů
  • 3/4 až 1 hrnek rostlinného mléka (použila jsem sojové)
krém
  • 5 lžic kokosového oleje v pevném stavu
  • 1 sáček vanilkového pudinku
  • 1 a /8 hrnku rostlinného mléka
  • 3 lžíce třtinového cukru nebo sirupu

Postup
Napřed smícháme sypké ingredience (mouku, sůl, kakao, prášek do pečiva) a zvlášť utřeme olej s cukrem, přimíchám pyré z červené řepy. Mokrou směs vlijeme do sypké a postupně přimícháme nakonec rostlinné mléko. Naplníme košíčky na muffiny a pečeme na 180 stupňů 20 minut. Necháme vychladnout a připravíme si krém. Uvaříme podle návodu pudink s mlékem a necháme vychladnout. Umixujeme 5 lžic kokosového oleje do pěny a postupně přidáváme vychlazený pudink s cukrem. Vše umixujeme do jednolité hmoty a dáme do lednice vychladit. Pokud máme vychladlé muffiny i krém, můžeme zdobit. Naplníme si zdobící sáček a zdobíme dle libosti.

2 komentáře:

  1. To vypadá božsky! :) Ještě než jsem článek začala číst, tipovala jsem červenou řepu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!