čtvrtek 30. října 2014

Pohanková kaše

Skoro mám pocit, že jsem se rok v kuse živila ovesnou kaší. Kaše k snídani zbožňuji, ale už to opravdu chtělo změnu. Vyzkoušela jsem jahelnou, ale to spařování jahel žere čas a krupičnou kaši musíte pořád míchat, aby v ní nebyly pucky. Ovesná je prostě a jednoduše ovesná :) A hlavně ji mam rychle hotovou :D Ale nedávno jsem četla všude na stránkách, že bychom měli omezit pšenici, přece jenom je nejlepší jíst pestře. Tak jsem se rozhodla pro pohanku. Naši předci ji měli ve velké oblibě v 16. století, ale začala se u nás pěstovat už ve 12. století. Tak proč nepokračovat v tradici? Líbí se mi, že si ji nechávám pod peřinou "dodělat" a podávám ji se skořicí a borůvkovou marmeládou :)



Ingredience
  • 100 g pohanky
  • 150 g rostlinného mléka (použila jsem slazené sojové)
  • špetka soli
  • mletá skořice a borůvková marmeláda k podávání

Popis
Přivedeme mléko k varu. Osolíme a nasypeme pohanku. Vaříme jen 2 - 3 minuty a sejmeme z plotny. Necháme dojít pod peřinou 45 minut. Posypeme skořicí a ozdobíme lžičkou marmelády, podáváme :)

1 komentář:

  1. Miluji pohanku! :) Ale zatím jsem si dělala jen raw pohankovou kaši, určitě ale někdy vyzkouším i tuhle :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!