sobota 18. října 2014

Cuketové kari s plackami čapátí

V poslední době jsem si zamilovala kari. A mám plánu vyzkoušet všelijaké recepty s tímto kořením. Nemohu se této směsi nabažit :) Své první kari jsem dělala dýňové z kuchařky "Veg mňamky nejen pro vegan(k)y" a zamilovala jsem se na první ochutnání. Další jsem vyzkoušela toto cuketové inspirované od Téry (samozřejmě můžete na kari použít sojovou nebo jinou rostlinnou smetanu, ale kokosové mléko prostě miluji :) a v budoucnu zcela určitě vyzkouším i kokosové podle Dewii. Navíc jsem zjistila, že existuje i spoustu druhů kari - indické, britské, jávské apod. Mám co dělat, abych to všechno vyzkoušela :D 



Ingredience
  • 2 (500 g) cukety
  • 2 cibule, na plátky
  • 2 stroužky česneku
  • 2 lžíce rostlinného oleje
  • 2 lžíce kari koření
  • 1 cm oddenku čerstvého zázvoru, oloupaný a nasekaný
  • 1 zelená chilli paprička (nemusí být, nahradíte mletým chilli)
  • 1 plechovka (400 ml) kokosového mléka
  • 1/2 lžičky hořčičných semínek
  • 1 lžička kardamomu
  • 1 lžička nerafinovaného hnědého cukru
  • 150 ml zeleninového vývaru nebo vody nebo nic
  • sůl podle chuti
  • čerstvé lístky koriandru, nasekané (nemusí být, já je tam taky nemám :D)
placky čapátí
  • 1 hrnek celozrnné mouky
  • 1/2 hrnku vody
  • lžička soli
  • potřít rozpuštěným rostlinným margarínem (jinak budou tvrdnout)

Postup
Pečlivě si umyjeme a nakrájíme na kostky cukety. Na oleji si osmahneme cibuli, přidáme cukr, zázvor, chilli, hořčičné semínka, kardamom a kari. Po chvilce přidáme cuketu a osmahneme. Poté zalijeme vývarem a kokosovým mlékem. Vaříme na mírné ohni 30 minut do zhoustnutí.

Z ingrediencí na placky si vypracujeme těsto až přestane lepit. Rozdělíme ho na několik částí. Vytvarujeme kuličky a z nich uděláme stejně velké placky. Zlehka je opečeme nasucho na pánvi z obou stran až se nám udělají na nich hnědé puchýřky. Po opečení je potřeme margarínem, jinak nám ztvrdnou a nebudeme je moc ani ukousnout :)

3 komentáře:

  1. Skvělý recept, určitě ho vyzkouším. Jen mi v popisu chybí, kdy mám přidat kari koření, i když předpokládám, že to bude společně s ostatním kořením. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, už jsem to opravila, moc děkuji! Já kari přidávám na osmaženou cibulku, ale někdo ho přidává až spolu s kokosovým mlékem - záleží na tobě :)

      Vymazat
  2. Mnam ! Už viem čo budem mať najbližšie na obed :)) teda až po cícerovych plackách :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!