středa 8. října 2014

Cizrna na paprice

Na tento recept jsem narazila skoro na každé druhé stránce s veganskými recepty. Kuře na paprice se mě v dětství vůbec nedotklo, a tak jsem nechápala tuto cizrnovou mánii. Na druhou stranu je cizrna mým luštěninovým favoritem a obsadila první příčku, tak proč nezkusit i tento recept? A světe div se, ostatní měli pravdu (nečekaně :D)! Tohle jídlo je neodolatelně chutné a jednoduché, jen zamlaskat (zvlášť pokud jste lenoši jako já a použijete cizrnu z konzervy :D přece jenom noční předmáčení a dvouhodinové vaření cizrny mě dost neba a navíc člověk si musí plánovat dopředu, co si chce uvařit... to je pro mě hlavní nevýhoda luštěnin :/ - člověk ztrácí pocit volnosti :D). Na každou porci této chutné cizrny se mi sbíhaly sliny a ještě teď mam, co dělat, abych si na koleji uchránila tu poslední :D



Ingredience
  • 2 plechovky cizrny  nebo 350 g uvařené cizrny
  • 1 žlutá cibule, nadrobno nakrájená
  • 1 pórek, šikmo nakrájený
  • 1 vrchovatá lžíce mleté sladké papriky
  • 250 ml (čtvrt litru) zeleninového vývaru
  • 250 ml sójové nebo jiné rostlinné smetany
  • 2 lžíce olivového oleje
  • sůl, pepř a pár kapek z citronu dle chuti

Postup
Cibuli necháme zesklovatět na rozpáleném olivovém oleji, poté přidáme sladkou papriku a minutu mícháme. Zalijeme zeleninovým vývarem a vaříme cibuli doměkka. Mezitím jednu plechovku cizrny rozmixujeme dohladka (poslouží jako zahušťovadlo) a přidáme spolu s druhou plechovkou (propláchnutou) cizrnou a pórkem do zeleninového vývaru. Přivedeme k varu a vaříme na mírném plameni, dokud pórek nezměkne. Pak přilijeme smetanu a dochutíme dle libosti.
______________________________________________________________________________

Další pokusy, varianty a "vylepšení"...

červen 2015
- tradičně přetékající cizrna na paprice s pórkem, tentokrát s těstovinami a posypané petrželkou :)

2 komentáře:

Děkuji za každý komentář!