čtvrtek 7. srpna 2014

Krémová batátová polévka s uzenou paprikou

A je to tady zase, má úchylka krémových polévek. Hodně jsem slyšela, že z batátů je výborná polévka. Já batáty znala dosud jen jako pečené á la americké brambory a byly tak výborné až jsem se olizovala za ušima. Ale po této polévce jsem olizovala taky a díky vůni uzené papriky se mi sliny sbíhají hned (kdo toto koření ještě nevyzkoušel, koukejte to napravit! :) Recept mám od Lucie z Delicious blogu :)



Ingredience
  • 1 střední sladká brambora / batát
  • 1 stroužek česneku
  • 1 cibule
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 lžička uzené papriky
  • 250 ml rostlinné smetany
  • 300 ml vody
  • sůl
  • pár kapek citrónové šťávy

Postup
Oloupeme bramboru, cibuli i stroužek česneku, nakrájíme a vložíme do pekáčku. Smícháme olivový olej, sůl a uzenou papriku - zalijeme tím směs brambor, cibulí a česneku, důkladně promícháme a dáme péct do předehřáté horkovzdušné trouby na 175 stupňů na 30 - 40 minut (dokud brambory nezměknou) - během pečení párkrát prohrábneme. Upečenou směs dáme do hrnce, zalijeme vodou, přivedeme k varu a vaříme 15 - 20 minut. Poté vše rozmixujeme dohladka tyčovým mixérem, přidáme smetanu a opět přivedeme k varu, chvilku povaříme. Dochutíme solí a citrónovou šťávou - podáváme.

2 komentáře:

  1. Uzená paprika na mě volá ze všech stran, ale ještě jsem si ji stále nekoupila. Asi dělám opravdu velkou chybu :D. To budu muset napravit...

    OdpovědětVymazat
  2. Vůbec to nevypadá zle, snad si na ní někdy najdu trochu času :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!