sobota 16. srpna 2014

Domácí vafle

V dětství jsem domácí vafle milovala až do chvíle, kdy jsem onemocněla a vrátila je po požití zpátky. Poté jsem je nemohla ani cítit, protože se mi automaticky udělalo špatně (konečně jsem pochopila léčení alkoholiků - na mě by to působilo hned :D). Láska k vaflím se mi vrátila až výletem do Bruselu, kdy jsem nemohla odolat a ochutnala belgické vafle s čerstvými jahodami přelité slušnou dávkou čokolády. Teď jsem si s rodinou pořídili vaflovač a můžeme si vafle dělat do alelůja! :D (ještě mám v plánu si pořídit palačinkovač a zmrzlinovač a budu spokojená :D). A protože je to pro mě nejbožštější snídaně, přihlásila jsme ji do soutěže u Dewii (soutěže opravdu nemam ráda a hlavně nemám ráda soutěživé lidi, kteří jdou přes mrtvoly, ale tady to snad nehrozí :D navíc výhrou je jídlo! - to je něco pro mě :) - pokoukněte se také na další varianty snídaní! Spoustu z nich musím vyzkoušet :)
(http://dewiibatwoman.blogspot.cz/2014/08/snidam-vegansky-aneb-fotosoutez-k-1-000.html)



Ingredience (cca 6 vaflí)
  • 1 hrnku hladké špaldové mouky
  • 1/2 hrnku hladké pšeničné mouky
  • 1 hrnek rostlinného mléka
  • 1/4 hrnku vody
  • 1 lžíce rostlinného oleje
  • 2 lžíce agávového sirupu
  • 1/2 lžičky kypřícího prášku
  • špetka soli
k podávání
  • nakrájené čerstvé jahody
  • rozpuštěná hořká čokoláda s vegan složením

Postup
Smícháme mouky, kypřící prášek a sůl, přilijeme mléko, olej a agávový sirup - vše rozmícháme pečlivě metličkou. Do rozpáleného vaflovače lijeme 2 naběračky těsta a pečeme cca 6 minut. Hotové vafle poléváme rozpuštěnou čokoládou, posypeme jahodami a znovu přelijeme čokoládou.

4 komentáře:

  1. Ahoj. Budu vaflovat i pro lidi, co chteji mleko a "normalni" mouku. Jde to nahradit 1.5 hrnkem hladke mouky a hrnek kravskeho mleka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě se to dá takhle nahradit ;) Jen možná nebudeš potřebovat tu čtvrtinu hrnku vody, protože špaldová vstřebává více tekutiny než obyčejná mouka, tak bych doporučila nechat si tu vodu až na konec a dát ji tam jen podle toho, jak se ti bude zdát konzistence těsta (aby to pak nebylo příliš řídké)...

      Vymazat
  2. Ty vypadají tak skvěle, že si snad koupím vaflovač :D

    OdpovědětVymazat
  3. mnam, hned bych si vafle dala tak dloouho jsem je neměla:))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!