středa 21. května 2014

Krémová rajčatová polévka

Ve zkouškovém období vaříme rychle z malého množství surovin, ale chutnat to musí luxusně! :D A protože polévky patří mezi jednodušší jídla a hlavně mezi mé oblíbené, uděláme si krémovou rajčatovou, aby pěkně zasytila! Tak hurá do toho! No, polévku jsem snědla za dva dny, mohla jsem se jí užrat :D S čerstvou bazalkou a balsamikovým krémem... nelze odolat :) Děsně to voní Itálií :) Recept z Apetitu a na mém instagramu můžete vidět ještě kouzlo s balsamikem, co se mi podařilo na polévce udělat :D



Ingredience
  • 400 g krájených loupaných rajčat z plechovky
  • 500 ml zeleninového vývaru
  • 1 cibule, nadrobno nakrájená
  • 1 stroužek česneku, nadrobno nakrájený
  • olivový olej
  • 1 bobkový list
  • sůl a pepř podle chuti
  • hrst lístků bazalky
  • balsamikový krém k podávání (z Lidlu - italský týden)

Postup
V hrnci na olivovým oleji zpěníme cibuli s česnekem. Přidáme rajčata z plechovky, 500 ml zeleninového vývaru, 1 bobkový list, osolíme, opepříme a vaříme 15 minut (já to nechala ještě několik minut bublat pod pokličkou, aby se vývar pořád vypařil a polévka zhoustla :). Poté vyjmeme bobkový list, po vychladnutí vmícháme hrst nasekaných lístků bazalky a vše rozmixujeme. Podáváme pokapané balsamikovým krémem a lístkem bazalky - studené, vlažné i teplé - chutná to skvěle jakkoliv.
______________________________________________________________________________

Další pokusy, varianty a "vylepšení"...

květen 2014
- pouze "vytuněná" více balsamikovým krémem (náhoda je blbec :D)

2 komentáře:

  1. Vypadá krásně.. Teď koukám na instagram, ten strom je boží! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam.. vyzerá super ! Len mne by sa určite nepodarila :( rajčinové polievky vždy urobím ,,umelé " nakydám tam všetko možné, len aby to malo aspoň nejakú v pohode chuť :( Inak nemáš nejake dobre typy na špenát ? Mám ho doma a neviem čo s ním :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!