sobota 26. dubna 2014

Veganská "vajíčková" pomazánka

Tyto Velikonoce byly také velkým (mým) objevem černé soli (která není černá, ale růžová :D, je to minerál z Indie a Pákistánu) - ostatní ji asi už znají, pro mě to byla novinka :D. A díky její specifické příchuti si můžeme dopřát vajíčkovou chuť! Takže první, co mě napadlo si udělat byla vajíčková pomazánka. Recept jsem našla na FB na stránce Nom&Nom, kde je dvojnásobné množství jako náplň do tortill, což by také nemuselo být špatné, určitě se na jejich stránky mrkněte! ;)


Ingredience
  • 1 balíček natural tofu
  • lžíce olivového oleje
  • lžička dijonské hořčice
  • půl lžičky černé soli (i více podle chuti)
  • špetka kurkumy
  • pepř podle chuti
  • sójová smetana (jen několik lžic)

Postup
Tofu si rozdrobíme vidličkou, přidáme zbylé ingredience kromě smetany a pořádně promícháme. Poté přidáváme smetanu, abychom pomazánku rozředili do pomazánkové konzistence.

6 komentářů:

  1. Vypadá dobře, já dělala zase míchaní tofu "vajíčka". Sestra si je zamilovala, já zase tolik ne. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míchaná vajíčka jsem zkoušela před půl rokem, ale bez černé soli - o té jsem neměla vůbec tucha :D - a vůbec mi nechutnaly... teď sbírám odvahu, abych je zkusila znovu :D

      Vymazat
  2. Perfektní! Vypadá to úžasně, lépe jako veganské míchanice :D Tuto falešnou pomazánku alá vajíčko dělávám také, a naposled jsem kouzlila falešné veganské vajíčka z pánve - namočila jsem sójové boby, rozdrtila, přidala echt nejlepší vychytané koření a osmahla stejně jako vajíčka, nejen že to vypadalo úplně stejně, ale chutnalo to lépe, než klasické vejce :)
    Tuto pomazánku ale určitě udělám brzy znovu, všude kde je tofu, to miluji.

    Jinak úžasný blog, narazila jsem na něj ted náhodou a je perfektní, myslím, že máš o dlašího slintajícího čtenáře víc. Na večerní čtení mám vystaráno u tebe na blogu=)
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) no, na blogu bych měla ještě pořádně zapracovat, nemám tu spoustu věcí, které bych tu chtěla mít :) a ty "vajíčka" ze sójových bobů zní skvěle! Vůbec mě nenapadlo to zkusit nahradit něčím jiným než tofu :D

      Vymazat
  3. Dělám pomazánku/vajíčka podobně, akorát nepoužívám sojovou smetanu, místo růžové používám Himalájsou černou, která je opravdu černá a více "vajíčková", než růžová a dávám i lahůdkové droždí.
    Místo tofu se dá použít i polenta/kukuřičná kaše ;-)

    PS: Černá sůl je opravdu černá (třeba zde: http://www.ziva-strava-obchod.cz/ziva-strava/eshop/35-1-Ochucovadla-rasy-olivy-aj/0/5/6918-Sul-Himalajska-cerna-hruba-250g-Dragon-Superfoods), to co tady máš ty, je růžová, ale někdy je označována též za černou. Takže je v tom trošku zmatek.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!