středa 9. dubna 2014

Snídaňové muffiny

Recept mám z listopadového čísla Apetitu 2013 a myslím, že se objevil i v časopisu Albert. Řídila jsem se podle receptu, jen jsem vynechala 2 vajíčka, která tam jsou zcela zbytečná, protože to s jedním rozmačkaným banánem skvěle drží pohromadě + ještě bílý sojový jogurt :) no, jednoduše jsem to vzala po vegansku a nic jsem nezkazila! :). Ano, je sice pravda, že v nich je spoustu ingrediencí, ale pouze samé dobré, zdravé, které vás nabijí energií! Já jsem si je nosila do školy na sváču, abych to tam přežila a dokázala jsem jich spořádat hned několik za sebou (prostě jsem se jich mohla užrat :D)! Můj favorit číslo jedna! :) (a už jsem je dlouho neměla, tento recept je snad ještě z loňského roku :D budu to muset napravit! :D hlavně, že o nich tady básním :D). Tak tady jsou :)



Ingredience (cca 12 muffinů)
  • 150 ml bílého sojového jogurtu
  • 50 ml řepkového oleje
  • 100 g jablečného pyré nebo přesnídávky
  • 1 zralý banán
  • 4 lžíce agávového sirupu
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 200 g celozrnné špaldové mouky
  • 50 g ovesných vloček + další na posypání
  • 1,5 lžičky kypřícího prášku do pečiva bez fosfátů
  • 1,5 lžičky jedlé sody
  • 1,5 lžičky mleté skořice
  • 100 g borůvek
  • špetka soli
  • 2 lžíce směsi dýňových, slunečnicových a lněných semen

Postup
Předehřejeme si horkovzdušnou troubu na 160 stupňů a dáme košíčky do formy na muffiny. V míse smícháme jogurt, olej, jablečné pyré, banán, sirup a vanilkový extrakt. Zbývající přísady kromě semen promícháme ve větší míse. Obě směsi spojíme, ale pozor, nepřemícháme! Těsto rozdělíme do košíčků a povrch posypeme vločkami a semínky. Pečeme ve vyhřáté troubě 25 - 30 minut, aby muffiny vyběhly a zezlátly.

5 komentářů:

  1. Vypadají moc dobře. Nejspíš je zkusím, peču totiž skoro pořád ze stejného těsta jen s malými úpravami. :D Chce to změnu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. vypadají totálně božsky...podobné mají v Anglii v Costě ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc za milý komentář :)) Máš pravdu, vypadám opravdu o hodně mladší a jsem za to docela ráda, kromě občasných nevýhod,je to dost praktické :) :D
    Musím Ti moc moc pochválit blog, narazila jsem na něj kvůli veganství :)...Momentálně t vypadá, že ze zdravotních důvodů budu muset přejít na veganskou stravu, tak hledám inspiraci :))

    OdpovědětVymazat
  4. mňam.
    veľmi ma nenapadá čo napísať ku vegánskym receptom..všetky vyzerajú úžasne a chutia ešte lepšie:)

    OdpovědětVymazat
  5. tak to vypadá skvěle:3
    a jak vidím, veganství se stále rozšiřuje všude kolem a to je super^^ třeba i díky blogům jako máš ty

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!