sobota 19. dubna 2014

Crème Brûlée

Recenzi na film Amélie jsem sem nedávala pro nic za nic. Scéna, kterou miluji a kvůli které jsem si zamilovala tento božský crème brûlée, je hned na začátku filmu, když Amélie rozbíjí lžičkou krustu na tomto krému. A v tom je vlastně celé kouzlo tohoto francouzského dezertu - krusta. Samozřejmě se nemusíte dělat s tradičním receptem ani s touto veganskou verzí - stačí uvařit puding z pytlíku. Ale řeknu Vám, nestojí to za to - ztratí to jemnost a hlavně ten prožitek z dobře odvedené a poctivé práce. :D Opravdu náhodně jsem našla TADY recept na tuto delikatesu (taky jsem našla verzi z avokáda, vypadala dobře a ta zelená barva! :D Možná se tu později také objeví :)), a když maminka dostala k Vánocům flambovací pistolku, bylo jasné, že si tuto dobrotu prostě musím udělat! (pokud nemáte flambovací pistolku, která je zde hlavním nástrojem, bohužel si asi doma krustu nevyrobíte... prý, to může jít ještě v troubě, pokud máte funkci gril, tak na nejvyšší teplotu, tam dát pocukrované krémy v ohnivzdorných miskách) A jelikož jsem byla před veganskou érou častým návštěvníkem jedné výborné restaurace, kde tento dezert podávali, tak mohu s klidným svědomím říct, že to chutná opravdu jako crème brûlée - ano, ano, kešu oříšky dělají zázraky, nevím, co bych bez nich dělala :)



Ingredience (cca 3 porce)
  • 3 hrnky mandlového mléka bez příchuti (nejlépe domácí)
  • 1/3 hrnku kešu másla (rozmixovala jsem 1/2 hrnečku kešu oříšků a zbylo mi :D)
  • 1/2 hrnku javorového sirupu (můžete nahradit jinými druhy)
  • 1 lžička kukuřičného škrobu
  • 3/4 lžičky agarového prášku
  • vyškrábnutá polovina vanilkového lusku
  • 1 lžíce třtinového cukru na karamelovou krustu

Postup
Umístíme všechny přísady do mixéru a mixujeme dohladka a necháme 10 minut odpočinout, aby se agar pořádně nacucal. Směs přefiltrujeme přes síto, abychom odstranili některé z nečistot kešu másla. V kastrůlku přivedeme směs k varu a 5 minut vaříme za stálého míchání. Poté sejmeme z plotýnky a necháme zchladnout v pokojové teplotě 30 - 45 minut a já jsem to pak dala vychladit do lednice - i když v původním receptu, psali, že bohatě stačí nechat vychladnout v pokojové teplotě. A na závěr přijde to nejlepší. Vezmeme si flambovací pistolku a lžíci cukru, kterou jsme hustě posypali crème, vysokou teplotou roztavíme na karamel. Pak vezmeme lžičku, rozbijeme karamel a spapáme :D

5 komentářů:

  1. Amélie-miluju ten film!! <3 <3 A tohle mi udělalo sakra velkou chuť! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně tu scénu, kdy Amélie křupne krustu lžičkou miluji a pouštím si ji vždycky několikrát :D
    Děkuju moc za recept, mám radost z veganské verze, brzy ho zkusím!!

    OdpovědětVymazat
  3. Tu scénu taky miluju. :3
    Sakra, ráda bych tohle někdy jedla. :(( :D

    OdpovědětVymazat
  4. Na tohle taťka někde jednou narazil, hned si nakoupil misky a začal to dělat. Bylo to dobrý, ale tento tvůj recept by byl ještě lepší! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!