pátek 21. února 2014

Klasické palačinky

Kdo by nemiloval palačinky? Můžete si na ně namazat cokoliv. Můžete je udělat "naslano" i "nasladko". Já se bez palačinek neobejdu, na koleji je dělám častěji než je zdrávo, miluji je pro jejich jednoduchost a malé množství ingrediencí :D Zrovna v neděli jsem je udělala tentokrát pro rodinu z litru rostlinného mléka, pokud chcete porci jen pro jednoho nebo pro dva - určitě mé uváděné množství ingrediencí vydělte, nebo je budete baštit týden :D Inspirovala jsem se TADY :) A nejvíce zbožňuji, když je mohu obracet ve vzduchu :D



Ingredience
  • 1 litr rostlinného mléka
  • 300 g hladké pšeničné mouky
  • 300 g hladké špaldové mouky
  • špetka soli
  • třtinový cukr podle chuti (já ho nedávám)
  • rostlinný olej (pokud nemáte teflonovou pánev)

Postup
Do mléka postupně přimícháváme mouku (pořádně ať nemáme pucky!), přidáme sůl a cukr. Těsto nesmí být řídké ani husté - poznáte to podle toho, jestli se vám dobře rozlévá na rozpálené pánvičce a drží tvar. Palačinky obracíme až když se těsto po celém povrchu zatáhne - trochu ztmavne. Podáváme nejčastěji s domácí marmeládou :)

2 komentáře:

  1. Palačinky vypadají super, děkuji za jednoduchý recept! Jsem ráda, že jsem po dlouhé době narazila na český blog, který se dá i číst :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!