pátek 24. ledna 2014

Sójové kostky na houbách s jasmínovou rýží

Zrovna nedávno jsem četla, jaká varianta sóji prospěšnější a jaká ne... a zrovna sója ve formě alá náhražka masa se nedoporučuje jíst moc často, spíše je jen pro začátečníky, kteří se snaží přejít na rostlinnou stravu. Ale zase jako pro studenta je plus, že sója patří mezi ty levné suroviny, které se na koleji vždy hodí. Takže ji pořád baštim, ale asi se začnu snažit to omezovat. Nicméně, tenhle recept patří mezi mé nejrychlejší, nejchutnější a nejoblíbenější jídlo, o které se s vámi musím podělit! Inspiraci mám ODTUD, ale hodně jsem si to zjednodušila :)



Ingredience
  • 150 g sójových kostek (já to beru od oka, na koleji nemám váhu :)
  • kostka zeleninového bujónu
  • hrst sušených hub spařených horkou vodou a pár minut vylouhovaných
  • 250 ml rostlinné smetany (měla jsem sójovou :)
  • 1 střední cibule, nadrobno nakrájená
  • olivový olej
  • sůl a pepř podle chuti
  • jasmínová rýže podle libosti (či jiná příloha)

Postup
Uvaříme si sójové kostky se zeleninovým bujónem podle návodu (po uvaření z nich vymačkáme přebytečnou vodu). Mezitím si necháme vařit rýži. Rozpálíme si pánev s olivovým olejem a osmahneme cibuli. Přidáme sójové kostky a osmažíme, pak přidáme houby. Nakonec přilijeme rostlinnou smetanu a necháme chvilku povařit. Máme hotovo :)

1 komentář:

  1. teda houby fakt nemusím, ale na tý fotce to vůbec nevypadá špatně!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!