sobota 30. listopadu 2013

Lilek na houbách s bramborovými noky

Už je to hodně dlouho, co jsem si tento mňamózní oběd vařila, ale vykoukly tu na mě tyto fotky a tak tady recept nesmí chybět :) Jediné, co si pamatuji, je, že jsem si při ochutnávání noků nehorázně spálila jazyk, že jsem musela počkat dva dny, než jsem si na tom pochutnala :D a pokud si toto jídlo budete vařit jen pro sebe, doporučuji si to vydělit, protože já jsem to jedla 5 dní :D ale stojí to za to! Co by se taky vyrovnalo kombinaci lilku s houbami :)) Recept mám ODTUD!


Ingredience (cca 5 porcí? :D v původním receptu 3)
noky
  • 400 g brambor vařených ve slupce
  • 100 g krupice
  • 100 g polohrubé mouky
  • sůl podle chuti
omáčka
  • 1 pěkný lilek
  • 1/2 hrnku sušených hub
  • 300 ml rostlinné smetany (použila jsem sojovou)
  • 1 střední cibule
  • 1 lžíce jablečného octa
  • 1 lžíce mouky a 1/2 hrnku vody
  • olivový olej
  • sůl a pepř podle chuti

Postup
Uvaříme klasicky brambory ve slupce (cca půl hodiny - vyzkoušíme, jestli se jsou měkké vidličkou). Mezitím zalijeme houby vroucí vodou a lilek nakrájíme na kostičky necháme "vypotit" - pak osušíme ubrouskem. Na olivovém oleji osmahneme nakrájenou cibuli, přidáme lilek. Zalijeme houbami a rostlinnou smetanou - osolíme, opepříme. Vše dusíme dokud nebudou houby a lilek měkké. Přidáme ocet, lžíci mouky rozmíchané ve vodě a vlijeme do omáčky. Vaříme ještě chvilku a hotovo.
Mezitím se brambory dovařili do měkka - oloupeme a nastrouháme na jemno - smícháme s moukou a krupicí, přidáme špetku soli a vytvoříme těsto - vytvarujeme kuličky a vaříme v horké vodě cca 10 minut.


2 komentáře:

Děkuji za každý komentář!