úterý 8. října 2013

Citronové muffiny s polevou

Protože si už dlouho slibuji, asi půl roku, že si udělám citronové muffiny, rozhodla jsem se, že si své trápení ukončím a splním si slib! Hned teď! :D První inspirací mi byl recept v apetitu, kde měli nehorázně moc másla (vůbec nevím k čemu ho tam potřebovali...). Ale to jsem zavrhla a vrhla se na svůj vlastní vymyšlený veganský recept (má to 3 V! :D VVV recept - možná založím novou rubriku :D ) a kupodivu to dopadlo dobře a jsou jedlí :D Akorát příště bez polevy, ta mi teda echt nechutná, ale třeba někomu jinému chutnat bude ;) Polevu jsem udělala hlavně proto, že se mi líbila na fotkách, ale zdravá teda neni a dobrá taky ne :D nebo něco dělám špatně, nevím, kdyžtak poraďte :))



Ingredience (cca 12 muffinů)
  • 1 hrnek a 2 vrchovaté lžíce hladké pšeničné mouky
  • 1 hrnek třtinového cukru
  • 1 hrnek rýžového (či jiného rostlinného) mléka
  • 1/3 rostlinného oleje (použila jsem řepkový)
  • 2 lžíce sojové / cizrnové mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů
  • špetka mořské soli
  • šťáva z 1 velkého citronu
  • kůra z 1 citronu (nejlépe BIO)
poleva
  • 1 lžíce citronové šťávy
  • 10 lžic moučkového cukru

Postup
Smícháme mokré (šťávu z citronu i kůru + olej + mléko) a suché (mouka + prášek do pečiva + sojová mouka + sůl + cukr). V horkovzdušné troubě pečeme 20 minut na 180 stupňů. Po vychladnutí muffinů si vyrobíme polevu - utřeme šťávu s moučkovým cukrem, polijeme s ní muffiny a necháme ztuhnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!