středa 11. září 2013

Stieg Larsson - Dívka, která si hrála s ohněm

Hned po roce úspěšně vydané knihy "Muži, kteří nenávidí ženy" následovalo pokračování, které je přímo zaměřené na minulost záhadné Lisbeth Salanderové. Autor jako u prvního dílu vykreslil všechny staré i nové postavy do detailu, příběh okořenil několika propletenými liniemi postav a závěrem zase vyrazil dech. Nedokážu objektivně tohoto autora soudit, protože tuto trilogii jsem si tak oblíbila (možná snad více než Harryho Pottera :D, ale zase nekecej Pavlíno! Nějak rychle jsem zapomněla na svou krvavě-fantas-sexuální-originální sérii Píseň ledu a ohně - na tu opravdu nenechám dopustit (!), ale o tom zase příště...), že si ji přeji pořídit do své knihovničky ^^ (tak snad až zbohatnu :D). 

Stará hackerka Lisbeth si užívá získaných peněz a cestuje kolem světa. Až když ji to omrzí vrací se do Švédska, kde se nově zabydluje. Mezitím Mikael se svým týmem v Miléniu se připravují na další novinovou bombu! Souhlasili jako malé nakladatelství se zveřejněním knihy o prostituci a obchodování s bílým masem, kde jsou mimoto zveřejněna jména klientů, kteří z toho zrovna dvakrát nadšení nejsou.

Situace je napjatá, autor knihy se ještě na poslední chvíli snaží zjistit, co nejvíce o dodavatelích prostitutek z Ruska do Švédska a rozšířit a doplnit svou knihu před vydáním, když na jednou bum, prásk! Autor knihy Dag i se svou ženou Miou byli nalezeni mrtví. Našla se vražedná zbraň. Ve vlastnictví opatrovníka Lisbeth Salanderové + její otisky na zbrani. Poté se našel Lisbethin opatrovník mrtvý. Začíná hon na Salanderovou... a kdo je vlastně Zala?

Struktura knihy je opět stejná a vzhled velmi podobný - vydavatelství nezklamalo! Po designové stránce se mi kniha velice zamlouvá. Ale příběh, příběh mě zase omámil. Neznám žádnou jinou krimiální či detektivní knihu, která by mě tak zaujala. Autor si s výběrem postav dal velkou péči a jeho výběr naprosto schvaluji a to včetně vedlejších postav. Jak obvykle bývá největší problém sériových knih, že od prvního dílu kvalita klesá... tady (možná to připadá jen mě osobně, nevím) ta kvalita roste do neuvěřitelných rozměrů - musím opravdu podotknout, že druhý díl mě bavil více - prostě jsem do něj byla zažranější a přečetla ho jedním hltem :D Tak se nenechte přemlouvat... čtěte!

Zjednodušeně: Lepší než předtím!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!