pondělí 26. srpna 2013

Borůvkové muffiny

Tak konečně máme dům plný borůvek (škoda, že ne doslova :D a hádejte čí zásluhou? :D - no dobře, se tu vychvaluju přitom jsem nasbírala doslova pár litru :D ) a konečně jsem si upravila recept na veganský (vše mám pěkně nastudováno - náhražky mléka, vajíčka (!) a masa, pokloňme se Dewii (!!!) :D ). Původní recept najdete TADY (a i pěknější fotografie). Bála jsem se záměrně experimentovat, ale nakonec jsem výsledkem uspokojena :D sice nejsou výstavní, ale chutné dost :)



Ingredience (přesně na 12 muffinů)
  • 1 hrnek hladké špaldové mouky
  • 1 hrnek polohrubé mouky
  • 2/3 hrnku třtinového cukru
  • 2 lžíce prášku vanilkového pudingu
  • 2 lžičky prášku do pečiva bez fosfátů
  • 1 hrnek sójového mléka
  •  1/3 hrnku rostlinného oleje
  • 1 lžíce jablečného octa
  • 250 g čerstvých borůvek

Postup
Nejprve smícháme v jedné míse suché ingredience a v druhé mokré. Pak mokré přilijeme k suchým a mícháme, ale nepřemícháme! A přidáme na závěr borůvky. Pokud nám zůstanou pucky v těstě, tak je tam necháme. Pečeme v horkovzdušné troubě na 180 stupňů dozlatova cca 20 - 25 minut, po vytažení muffinů z trouby je necháme dojít na plechu do vychladnutí.
______________________________________________________________________________

Další pokusy, varianty a "vylepšení"...

červenec 2014
- vylepšené těsto a před pečením muffiny posypány třtinovým cukrem

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!