středa 31. července 2013

Vanilkové muffiny

Konečně jsem se doslova dokopala o prázdninách upéct muffiny (a to mám prázdniny už od června!) - (jo stydím se...). A protože jsem přehlcena veganstvím (o kterém nevím, co si myslet - na jednu stranu srdce říká ANO! a na druhou rozum říká NE!), musela jsem vyzkoušet recept z tohoto odvětví a byla jsem vyděšeně překvapená!? :D Protože, muffiny peču od té doby, co jsem se je naučila vyslovit (né, není to před měsícem :D), a ještě se mi nepodařilo upéct tak lahodné muffiny (detailně rozebráno: na povrchu mi vznikla křupavá krustička a uvnitř byli měkké až se rozplývali na jazyku...). Jsem s nimi nadmíru spokojena a určitě je vyzkouším ještě jednou! Veganství získává palec hore! (a to jsem si naivně myslela, že bez vajíček to nejde :D a po umíchání těsta, mi konzistence připadala velmi tekutá... omyl, přátelé!)



Ingredience (mě osobně to vyšlo na 9 muffinů)
  • 1 hrnek sojového mléka (dá se sehnat v každém supermarketu nebo ve zdravé výživě)
  • 3/4 hrnku třtinového cukru
  • 1/3 hrnku rostlinného oleje
  • 1 lžíci jablečného octa (nechala jsem si ho koupit v DM :D)
  • 3 lžičky vanilkového extraktu
  • 1 a 1/4 hrnku hladké špaldové mouky
  • 2 lžíce škrobu (ty se mi tam dávat opravdu nechtělo, ale překonala jsme se :D)
  • 1 lžička prášku do pečiva (bez fosfátů) (opět k mání v DM)
  • špetka soli

Postup
Začala jsem rozmíchávat cukr v mléce, protože jsem se bála, že po nepečlivém rozmíchání bude drhnout mezi zuby, ale není to nutné. Jednoduše všechny ingredience smíchejte až dostanete tekuté těsto, naplňte košíčky a šup do trouby! Ve vyhřáté horkovzdušné troubě na 180 stupňů jsem pekla přesně 20 minut! Ani o chlup víc nebo míň...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!